17.9.10

Podcasts - què són?

  By Colleen AF Venable

4) Com configuro un podcast catcher - un programa que automàticament em baixa els podcasts?

1) Els podcasts que a mi m'interessen són programes de ràdio o televisió que puc baixar-me d'Internet i escoltar/veure quan i on vull.
Pel que sembla POD vol dir play on demand, cosa que he après avui. CAST ve de broadcasting, emetre via ràdio (d'això la BBC - the British Broadcasting Company).

2) Baixar-se un podcast es pot fer manualment. Per experiència pròpia us puc dir que és un procés de molts clics. Molt més còmode és instal·lar-se un programari que ho fa automàticament, un podcast catcher o aggragator, el que em caça els podcasts.
Jo conec iTunes i Juice, i gPodder per Linux. He sentit de parlar de Doppler.
3) Doncs, jo ara trigo entre 10 i 15 minuts per baixar-me els nous podcasts i posar-los al meu mòvil que és el meu MP3-player des de que es va fer malbé l'antic. Si teniu iPod + iTunes, llavors tot el procés és automàtic. Com amb tot, el que triga és el començament. Jo diria que es necessita entre mig horeta i una horeta per remenar, navegar, buscar i trobar. Què s'ha de fer:

a) Instal·lar el programa
b) Buscar podcasts que us interessin - amb això intentaré d'ajudar-vos.
c) Configurar el programa (és important, sinó l'ordinador s'omplirà amb documents àudio, i aquests pesen).
d) Si no ho voleu escoltar a l'ordi, l'heu de posar a l'MP3.
e) Trobar les estones per escoltar ;-)
Com he dit abans, un cop configurat, ja són només 10-15 minuts màxim per tenir-ho a l'MP3. Amb l'iPod + iTunes tot va automàtic.
4) La configuració no és complicada. Us ho explicaré en el pròxim post pq sigui més fàcil trobar la informació. 


P.D. Si algú em sap explicar com automatitzar el procés de posar els podcasts des d'iTunes a qualsevol altre tocador d'MP3, feu-m'ho saber ;-)

No comments:

Post a Comment